Nieuw beeldmerk ondernemers ‘s-Gravenzande

Nieuw beeldmerk ondernemers ‘s-Gravenzande

‘s-Gravenzande heeft genoeg om trots op te zijn; zo ervaren bezoekers dat het
centrum een goed winkel- en horeca aanbod heeft. Het heeft een gezellig centraal
Marktplein, veel zelfstandige ondernemers met gespecialiseerd, divers aanbod en
je kan er gratis parkeren. Dit wil de BIZ van ’s-Gravenzande ook in de toekomst
borgen. Volgens hen zit de uitdaging vooral in het binden van bestaande
bezoekers en het verleiden van nieuwe bezoekers (toeristen). Voor beide wil ze
een betekenisvol centrum zijn. Maar hoe?
Begin dit jaar is vanuit de ondernemers in het centrum van ’s-Gravenzande het
project citymarketing opgestart. Doel van dit traject: professionalisering van ’sGravenzande zodat bezoekers hier graag samenkomen om te verblijven en waar
het fijn ondernemen is.
We zijn gestart met een onderzoek om de wensen van de inwoners van ’sGravenzande en Westland in kaart te brengen. Met deze uitkomsten zijn we in een
aantal bijeenkomsten waar o.a. ondernemers, Bezoek Westland, MKB Westland en
lokale verenigingen bij aanwezig waren, op zoek gegaan naar de waarden die het
centrum ’s-Gravenzande aantrekkelijk maken.
Met deze waarden (gezellig, verborgen, verbindend, verrassend en vakmanschap)
hebben we gezamenlijk het verhaal van ’s-Gravenzande gemaakt, waarmee we
potentiële bezoekers en nieuwe ondernemers willen aantrekken;
’s-Gravenzande, een verborgen stad in Westland, verscholen tussen de kassen en
de kust. Waar je je het hele jaar door kunt laten verrassen door bijzondere
speciaalzaken, gezellige horeca en een levendige markt. Achter elke deur schuilt
een schat aan vakmanschap. Hier ontmoeten mensen elkaar graag en word je
altijd vriendelijk ontvangen. Het is het meest gezellige centrum van Westland, hier
is het altijd fijn verblijven.
Bij dit verhaal hoort een nieuw beeldmerk. Het groen staat voor de kassen, het
blauw staat voor de zee, het gouden hart staat voor verbinden, vakmanschap en
gezellig “helemaal goud”.
Het beeldmerk werd 11 oktober gepresenteerd aan de ondernemers en zal in de
loop van de tijd prominent zichtbaar worden op alle uitingen van de ondernemers
in het centrum van ’s-Gravenzande

Webtek Webtek

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *